diumenge, d’octubre 11, 2009

Els polítics SI responen DOS cops

Des de fa 7-8 mesos els principals mitjans de comunicació s'han anat fent eco del archiconegut cas Gürtel que involucra a alts càrrecs del Partit Popular en casos de corrupció; inclús en un pressumpte delicte de finançament irregular del partit.

Molts comentaristes han arribat a la conclusió que Mariano Rajoy haria d'haver-se avançat a Esperanza Aguirre en el cessament de més d'un dels implicats, encara que la seva implicació tan sols sigui per indicis.

Recordeu aquella imatge de Mariano Rajoy rodejat de tots els dirigents del partit a nivell estatal, autonòmic i local negant la trama i denunciant que la única trama esta fora del PP i era en contra dels populars? Amb l'aixecament del sumari s'ha vist com més d'un dels polítics populars estaven ficats: fins i tot el nebot d'Aznar: l'empresari Agag (sempre em va sembla extrany que marxés a viure a Londres, però aquest és un altre tema; tot i que li vam pagar la boda!)

Mariano Rajoy, si és que té visió d'Estat i concsiència democràtica, hauria ja d'haver demanat explicacions als seus i prendre decisions concretes. La seva negativa a cessar els seus colegues sempre ha trobat força en l'excusa que ell no pot demanar la dimissió a algú per què sigui sospitòs d'algun delicte; que aquest rol roman en els jutges. Perdoni senyor Rajoy, però estem parlant de polítics. Un polític si ha comès un delicte haurà de respondre davant la justícia però també davant la ciutadania. Els polítics SI responen DOS cops. Si el dirigent popular que aspira a presidir el Govern espanyol al 2012 és incapaç d'entendre aquesta obvietat o simplement només l'aplica amb els seus adversaris, que podem esperar la resta de la política? Per exemple, el President Camps va dir que en quan als seus vestits i els de Ricardo Costa -pobre Juan Costa (la punta de l'iceberg del cas Gürtel) s'havia demostrat que ell no era culpable per què el PP havia guanyat les eleccions europees a la Comunitat Valenciana. Però no són els jutges qui ho han de dictar això? A no! clar, que sinó es tracta d'un jutge amic de Camps com ho és el President del Tribunal de Justícia de València, aleshores no!

He volgut començar el meu Blog amb aquest tema perquè en el cas de la meva persona sóc un apassionat de la vida política i un defensor de la democràcia com a punt de partida. El problema és, que a Espanya, el PP i el PSOE sembla que no els agrada avançar en les conquestes democràtiques que encara ens queden per assolir. Es dediquen a dir que tant lleig és l'altre i si cal, cau un insult cap a Catalunya. Si, sóc nacionalista i europeista. Ambdós partits, que per el moment són els únics amb capacitat de governar, estan engrandint la escletxa entre els ciutadans i la política. Ahir vaig anar a sopar amb uns amics i un d'ells em va preguntar per la meva tasca a l'Ajuntament. Al final, vam acabar parlant dels Míster Gürtel, com si d'una passarel·la de Místers i Misses es tractés. Aquest amic em va comentar: ''Borja, a mi m'interessa el suficient la política però aquesta colla de ganapies m'ha superat. No tornaré a votar en molt temps''. Jo el vaig entendre, però el vaig animar a que s'informés d'altres opcions polítiques o del vot en blanc, com a últim recurs. He de dir, per acabar, que no suporto els polítics que limiten les aspiracions dels emprenadors i d'aquells que distancien cada cop més el ciutadà de la vida política. Aquests són els que més mal fan a la democràcia. Pitjor encara que en Chávez, que almenys aquell parla clar i saps de quin ''pal'' va.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada